14
jún
2017

Meddig vár az Isten? Fegyelmezés – jutalmazás – türelem

 

„Meddig vár az Isten? / fegyelmezés – jutalmazás – türelem” címen került megrendezésre (a Pesti Református Egyetemi Misszió és a Károli egyetemi lelkészség szervezésében) az alábbi beszélgetés 2017 .június 12-én a budapesti ADNA Kávézóban. A meghívott vendégek és a beszélgetés résztvevői Chiciudean Miklós reformált baptista, Kodácsy Tamás és Szabó László református lelkészek voltak.

A következő kérdések, témakörök mentén haladt a beszélgetés:

1.) Milyen „hasznuk” van a hívőknek Krisztus váltságmunkájából, miből „szabadítja meg” őket?

2.) Ha azokra, akik Krisztusba vetették bizalmukat, érvényes az Ézs 53,4, akkor miért jut osztályrészül nekik ugyanúgy szenvedés, betegség és halál ebben az életben, ahogy mindenki másnak, így azoknak is, akik nincsenek Krisztusban?

3.) Tudjuk, hogy Krisztus a második haláltól, a kárhozattól megmentett, viszont a testi halál elkerülhetetlen, amely a bűneset következménye. Kérdés: a hívők számára Krisztus halála magában foglalhat-e olyan áldásokat, amelyeket már itt a földön is meg lehet tapasztalni? (rendezettebb család, békésebb és prosperáló élet, gyorsabb szakmai előmenetel, érvényesülés az életben, vagyon, egyebek).

4.) Jutalmazza –e Isten a hívőket pl. azzal, hogy könnyebben megy nekik a párkeresés, hogy gyorsabban és könnyebben rátalálnak az „igazira”, hogy gazdagabb gyermekáldásban lesz részük? És megfordítva: tekinthetjük –e Isten büntetésének, hogy párkapcsolati gondjaink vannak, elszegényedünk, nem találunk állást, vagy esetleg meddővé válik valaki? A hosszú élet jelentheti –e Isten különleges áldását, míg a rövid élet, gyors és tragikus halál Isten büntetését?

5.) A hívők életében előkerülő tragédiákat, szerencsétlenségeket értelmezhetjük –e Isten „büntetéseként”? Egyáltalán Krisztus bűnelhordozó váltsághalála után van-e értelme Isten alkalmi „büntetéséről” beszélni? A hitetlenek esetében van relevanciája Isten büntetéséről beszélni, amikor tragédiákban, betegségekben, hirtelen szerencsétlenségekben van osztályrészük? Ha a hívők esetében Isten büntetéséről nem is, de vajon Isten „fenyítéséről” beszélhetünk-e? Mi a különbség a fenyítés és a büntetés között?

6.) Hogyan magyarázzuk az előző kérdések tekintetében a következő igehelyeket: Róm 8,28; Zsid 12,6.10-11?

Hozzászólás írása