Amire nincs magyarázat…vagy mégis?
Nagyon örülök, hogy a magyar evangelikál közösség is elkezdett foglalkozni az UFO jelenségek fontos témájával. Sajnos sok hívő nincs képben a sátánnak ezzel a megtévesztő eszközével, így sokkal könnyebben félrevezethetők. Erre az Úr Jézus is figyelmeztet, éppen az utolsó idők egyik jeleként. (Mt 24,4)
A fenti cím az elmúlt napokban fogalmazódott meg bennem, éppen egy gyermekkori olvasmányélményem kapcsán. Márkus Tamás András a témában írt korábbi cikke alatti egyik hozzászólásban, Adámi László, evangélikus lelkipásztor által írt és belinkelt tanulmány is többször utal rá. Hálás vagyok Istennek ezért a 34 éves írásért, ami ma is nagyon aktuális.
Keresztyén családban nevelkedhettem Isten kegyelméből, és miután szüleim egy csendeshétről hazaérve beszámoltak az okkultizmus veszélyeiről, már tízévesen képbe kerülhettem a sátán ezen félrevezetéseivel kapcsolatban.
Édesanyám könyvtáros lévén, az iskola utáni délutáni szabadidőm jelentős részét a megyei könyvtárban tölthettem Miskolcon. Így került kezembe egy, az ezoterikus, okkult, és UFO-jelenségeket tárgyaló, azokat hol tudományosan cáfolni igyekvő, hol – válasza nem lévén – homályban hagyó írás. Mivel ebben a könyvben és más UFO-beszámolókban is előkerült az ún. „angyal-hipotézis” – miszerint az UFO-k, Istennek szent és jó angyalai lehetnek – már igen hamar kialakult bennem az a meggyőződés a Bibliát olvasva, hogy ezek a lények, amilyen testi és lelki kárt okoznak a velük találkozóknak, nem lehetnek Isten angyalai. Pál apostol is figyelmeztet, hogy még ha mennyből való angyal is hirdetne mást a galatáknak Jézus evangéliumán kívül, az legyen átkozott. (Gal 1,8) Ha nem Isten angyalai, akkor viszont micsodák ezek a lények?
Nyilván az UFO-észlelések nagy százaléka valamilyen ismeretlen földi eredetű technikai eszközhöz kapcsolódik. Szintén nagy százalékuk lehet valamilyen természetes égi jelenség. Bizonyos részüket az UFO-hívők látni akarása is „eredményezheti”, de van egy egyre növekvő százaléka azoknak az eseteknek, amelyeknek egyike sem magyarázható a fentiekkel, és az azokat elszenvedők elrablásos élményeknek nevezik. Az alábbiakban erről szeretnék részletesebben írni, reflektálva Márkus Tamás András korábbi cikkére is. Összefoglalva röviden a mondandómat: nem tudok egyetérteni Michael Halsted teológiai tanár érvelésével, sőt kifejezetten veszélyesnek találom a témát relativizáló, „ledémonhipotézisező” okfejtését (lásd az oldalon megjelenő, már említett korábbi írást).
Most a Kongresszusi vizsgálatra nem térnék ki, sok ott is a porhintés. Azt sem hiszem, hogy hívő NASA kutatók, vagy kormánytisztviselők félnének. Csak mivel tudják, mivel állnak szemben engedelmeskedve Isten törvényének, nem akarják beleártani magukat okkult dolgokba.
Az elmúlt tízegynéhány évben olyan korábbi NASA alkalmazottak előadásait hallgattam, akik éppen a MUFON (a Mutual UFO Network, egy amerikai székhelyű non-profit szervezet, amely civil önkéntesekből áll, akik tanulmányozzák a bejelentett UFO észleléseket) részlegen dolgoztak, és teljesen ateistaként kezdték az UFO kutatást. Aztán ahogy több száz UFO elrablásos esetet dokumentálva (most már 6-700 körül járnak) egyre többször ütköztek vallásos témákba, egyre inkább kiviláglott az áldozatok beszámolóiból, hogy Jézus valóban Szabadító, ezekből a helyzetekből is kimentve az áldozatokat. Ezek fényében az említett NASA kutatók is elkezdtek Isten felé fordulni, a Bibliát tanulmányozva pedig megtértek. (További információhoz juthatunk a Joseph Jordan által készített Negyedik típusú megtévesztések című videóból – vele egyébként Joe Rogan is készített interjút) Persze a NASA rögtön letiltotta őket, amikor elkezdték kutatni, hogy vajon Jézus nevére miért szűnnek meg az elrablásos látomások, a szörnyű testi-lelki tortúrák. Vajon a „földönkívüliek” miért állnak le, hagyják abba tevékenységüket vagy menekülnek Jézus neve hallatán? Kik voltak a Bibliában, akik Jézust látva-hallva menekültek? Én tehát az ún. „démonhipotézist” nem vetném el élből, amint Halsted teszi. És nemcsak a több száz elrablásos beszámoló miatt…
Talán Szűcs Ferenc professzor úr mondta a „mit tennénk, ha egy UFO-val találkoznánk” kérdésre válaszolva, hogy ha azt mondaná az UFO, hogy hisz Jézusban, akkor rendben van. Bármennyire is tisztelem áldott emlékű teológiai professzoromat, ennyire azért nem lennék megengedő a Jakab 2,19 ismeretében.
Az is beszédes, ahogy a hivatalos források az elmúlt évtizedekben fokozatosan átnevezték a jelenségeket UFO-ról, UAP-ra, aztán már „nem emberi intelligenciáról” beszéltek – mondjuk ez már közelebb áll a valósághoz, lévén a sátán is intelligens lény, de nem emberi. Aztán már nem földönkívüli, más bolygókról érkező csillagközi utazóknak nevezték az „űrhajók”, repülő csészealjak „pilótáit”, mint néhány évtizede, hanem interdimenzionális lényeknek. Ez az elnevezés már sokkal közelebb áll azon entitások leírásához, akiken keresztül a sátán az utolsó időkben félre akarja vezetni az emberiséget. Erre az Úr Jézus is figyelmeztet, lásd: Mk 13,5; Mt 24,24. 29; Lk 21,11. 25-28.
Nyilván ez nem azt jelenti, hogy rettegnünk kellene, de legyünk képben, vigyázzunk, hogy félre ne vezessenek minket, ragaszkodjunk az Úr Jézushoz, nem feledve, hogy a Fil 2,10-11 nemcsak jövőbeli ígéret, hanem a jelenvalóság is. Így Jézus nevét minden élethelyzetben győzelmünk biztos tudatában hívhatjuk segítségül, lásd: 2Kor 2,14a; Róm 10,13; 1Kor 15, 57; Rom 8,37.
Természetesen a tudományos vizsgálódásnak is van legitimitása, csakhogy az interdimenzionális lények esetében ez már túlmutat a megfigyelhető, mérhető, megismételhető természettudományos vizsgálódás hármas kritériumán. Ha Isten angyalai testet ölthetnek a Bibliai beszámolók szerint, vajon a bukott angyalok nem tehetik meg ugyanezt? Volt rá példa az 1Móz 6 tanúsága szerint is. Pál írja is, hogy a sátán is megpróbál félrevezetni minket, magát a világosság angyalának álcázva. (2Kor 11,14)
Isten angyalai mindig értelmes, emberi nyelven értelmezhető üzeneteket adtak át, nem pedig agyhullámon keresztül, vagy delíriumos látomásokon keresztül próbálták befolyásolni az embereket, ellentétben az ún. interdimenzionális lényekkel. Pusztán csak meg kell nézni az elérhető előadásokat, beszámolókat, hogy lássuk, mennyi testi-lelki sérülést okoztak az állítólagos ufók az „elrabolt” személyek számára. Így emiatt és persze a fentiek alapján nem gondolom, hogy ezek a lények semleges földönkívüliek lennének. Érdekes, hogy nem a magas színtű technikai tudásukat akarják átadni, hanem valami homályos, világvallások egyesüléséből létrejövő világbékét promotálnak, no meg azt hazudják, hogy ők teremtettek minket. A kínzások, válogatott tortúrák miatt pedig végképp nem gondolom, hogy Isten angyalairól volna szó, ahogy fentebb is már említettem. A Bibliában nemcsak azt olvassuk, hogy Jézus nevére a démonok elmenekülnek, hanem azt is, hogy az áldozataikat testileg-lelkileg megkínozták. (Mk 5,1-20. 9,22; Mt 15,22) Ez, úgy tűnik, egybevág az elrablásos beszámolókkal.
Minden tudományos vizsgálódás vélt vagy valós eredménye fölött áll Isten Igéje. Annál is inkább, mert az Úr Jézus figyelmeztet, hogy az Ő visszajövetele előtt a sátán megpróbálja félrevezetni az emberiséget mindenféle égi-földi jelekkel és csodákkal.
Végül pedig, még az elrablásos történetekig sem kell elmenni, elég, ha megfigyeljük, hogy milyen intenzitással és egyáltalán mennyivel többen foglalkoznak az UFO jelenségekkel, mint a Bibliával. Milyen ütemben nő az UFO-„hívők” száma a Jézusban hívőkkel összevetve. Ebben is tetten érhető a sátáni stratégia. Talán erre is utal az Úr Jézus kérdése az Ő visszajövetelével kapcsolatban: „Az embernek Fia mikor eljő, avagy talál-é hitet e földön?” (Lk 18, 8) Vajon az UFO-kérdés nem eszköz-e a sátán kezében – oly sok más mellett – a nagy hitehagyás elérésében?
Mit tehetünk mi, XXI. századi keresztyének a fentiek fényében? Egyrészt ne feledjük a 2Kor 10,3-5 igazságát és parancsát: „Mert noha testben élünk, de nem test szerint vitézkedünk. Mert a mi vitézkedésünk fegyverei nem testiek, hanem erősek az Istennek, erősségek lerontására; Lerontván okoskodásokat és minden magaslatot, amely Isten ismerete ellen emeltetett, és foglyul ejtvén minden gondolatot, hogy engedelmeskedjék a Krisztusnak;” Másrészt pedig szilárduljon meg bennünk az a meggyőződés, hogy mindezek fölött „mindörökké uralkodik az Úr a te Istened.” (Zsolt 146,10)
A szerző református lelkipásztor
Kedves Gyula!
Ön szerint a bibliai kijelentés kizárja a földönkívüli értelmes lények létezését (nem angyali és démoni személyekre gondolok)?
Üdvözlettel,
Albert
Kedves Albert!
Köszönöm a kérdését. Igen, a Biblia alapján úgy gondolom, hogy a Szentírás kizárja a földön kívüli élet létezését. Az I. Mózes 1. alapján Isten kizárólag a földre teremtett 3D-s életformákat.
Üdvözlettel,
Kiss Gyula
„Holott nincs más; de némelyek zavarnak titeket, és el akarják ferdíteni a Krisztus evangyéliomát. De ha szinte mi, avagy mennyből való angyal hirdetne is néktek valamit azon kívül, amit néktek hirdettünk, legyen átok.” Gal1:7-8
Kedves Gyula!
Pál sosem hirdette Jézus evangéliumát! Ő a krisztus evangéliumát hirdette! Csak remélni tudom, hogy érti a különbséget. Bár ezen megnyilvánulása alapján nem hiszem!
Üdvözlettel!
Kedves balivi1!
Köszönöm a megszólítást! Sokáig gondolkodtam, hogy reagáljak-e, hiszen a hozzászólása nem a cikk lényegi tartalmára vonatkozott, és eléggé kioktató hangnemű, nem látom benne a krisztusi alázatot, a mentő szeretet sem. Különösen érdekes mindez egy niknév álcája mögött. Ha gondolja privátban szívesen kifejtem az ön által felhozott témában a teológiai látásomat.
Annyit mindenesetre leszögezhetünk, hogy Pál Jézus Krisztus evangéliumát hirdette. (Bár, ha nagyon kötni akarnám az ebet a karóhoz, éppen az alábbi rész bizonyítja, hogy nem Krisztus, hanem JÉZUS nevére hajt minden térdet mennyen és földön, és föld alatt…)
Filippi 2:5-11.: „Annakokáért az az indulat legyen bennetek, mely volt a Krisztus Jézusban is, A ki, mikor Istennek formájában vala, nem tekintette zsákmánynak azt, hogy ő az Istennel egyenlő, Hanem önmagát megüresíté, szolgai formát vévén föl, emberekhez hasonlóvá lévén; És mikor olyan állapotban találtatott mint ember, megalázta magát, engedelmes lévén halálig, még pedig a keresztfának haláláig. Annakokáért az Isten is felmagasztalá őt, és ajándékoza néki oly nevet, a mely minden név fölött való; Hogy a Jézus nevére minden térd meghajoljon, mennyeieké, földieké és föld alatt valóké. És minden nyelv vallja, hogy Jézus Krisztus Úr az Atya Isten dicsőségére.”
Az Úr Jézus áldásával,
Kiss Gyula
Kedves Gyula!
Most, hogy leírta a filippi himnuszt, itt van egy rész az Ézsaiás mennybemeneteléből, ami apofrik volt, tehát nem kerülhetett be a bibliába, de Pált azonban nagyon megfoghatta. Íme:
„19. És láttam, és amikor az angyalok látták Őt, akkor a hatodik mennyben élők dicsérték és magasztalták őt; mert nem változott át az ottani angyalok alakja szerint, és ők dicsérték Őt, és én is velük együtt. 20. És láttam, amikor leszállt az ötödik mennyországba, hogy az ötödik mennyben hasonlóvá tette magát az ottani angyalok alakjához, és nem dicsérték (és nem is imádták); mert az ő alakja olyan volt, mint az övék. 21. És akkor leszállt a mennyországba, és hasonlóvá tette magát az ottani angyalok alakjához. 22. És amikor meglátták őt, nem dicsérték és nem dicsőítették őt; mert az ő alakja hasonló volt az ő alakjukhoz. 23. És újra láttam, amikor leszállt a harmadik mennyországba, és hasonlóvá tette magát a harmadik mennyben lévő angyalok alakjához. 24. És akik a (harmadik) menny kapuját őrizték, kérték a jelszót, és az Úr megadta nekik, hogy ne ismerjék fel. És amikor meglátták őt, nem dicsérték és nem dicsérték őt; mert az ő alakja hasonló volt az ő alakjukhoz.” Ézsaias mennybemenetele 10:20-24
A kettő ugyanarról szól! A Fiú hús és vér állapotba kerüléséről, a Fiú megtestesüléséről szól. A lényeg az, hogy a Fiú amikor önmagát megüresítette, és szolgai formát vett fel, akkor lett az emberekhez HASONLATOS formában. Olyanná vált, mint az angyalok között fellépő Fiú, amikor már nem dicsőitették őt, mert az ő alakja olyan volt, mint az övék, vagyis az angyaloké. És amikor HASONLATOSSÁ vált az angyalokhoz, majd később az emberekhez, még mindíg nem volt húsa és vére. Csak amikor megalázta magát, engedelmes lett a halálig, addig, amíg Isten által a halál kezére adatott, és meghalt, onnantól krisztus/felkent lett. Egy halott valakivé vált. Ezért van annyi polemizálás Márk evangéliumában, hogy ki is ő valójában: a felkent/krisztus, vagy a Fiú.
Mindkét írásban a „forma-μορφῇ-morfi” fő szerepet játszik. A filippi himnuszban a preegzisztens lény, (a fiú) az Isten „formáját” (Fil. 2: 6) a szolga „formájára” (Fil. 2: 7) cseréli. Az Ézsaiás látomásban az alsó öt ég lakói formáját követi. (Ézs látomása 10:20: „… az ötödik mennyben alakította ki az angyalok formáját, és ők nem dicsérték őt, mert az ő alakja (μορφῇ-morfi) olyan volt, mint az övéik.”) Tehát formaváltásról egyfajta metamorfózisról van szó. Egyik formából a másik formába. Isten formájából az emberek formájába kerül a mennyei alak, és ebből az emberi formából, Isten által halálra adatva testesül meg.
Nem akartam megbántani, bocsánat!
A Galata 1ben van egy rész, ami mindennél fontosabb:
„De mikor az Istennek tetszett, ki elválasztott engem az én anyám méhétől fogva és elhívott az ő kegyelme által, Hogy kijelentse az ő Fiát én bennem, hogy hirdessem őt a pogányok között: azonnal nem tanácskoztam testtel és vérrel…” Gal1:15-16
Ebből indul ki minden, és nem a magyarázatok szimbólumával. Ezen tessék gondolkodni.