Előadások és beszélgetés a Római levél 7. fejezetéről (Rom 7,14-25)
Az egyházatyák koráig visszavezethető az a teológiai vita, amelynek középpontjában az áll, hogy Pál apostol a Róm 7,14-25-ben vajon egy hívő, vagy egy hitetlen ember tapasztalatát írja le. A legfőbb kérdés az, hogy az “én” ezekben a versekben kire vonatkozik. Az alábbi előadásokban és beszélgetésben ezt a kérdést jártuk körül.
Konferencia a Római levél 7. fejezetéről
- Szabó László (református): A Róm 7,14-25 Kálvin János, és őt követve John Piper értelmezése szerint – újjászületett emberről beszél az apostol
- Szabó László előadásának ppt-je: https://docs.google.com/presentation/d/1QKH0dN0XFGhc4ybhF-vSa8ymQLjMAGza/edit#slide=id.p1
- Kiss Máté (evangélikus): A Róm 7,14-25 Luther Márton értelmezése szerint – újjászületett emberről beszél az apostol
- Tóth Krisztián (baptista): A Róm 7,14-25 Thomas Schreiner értelmezése szerint – egy nem megtért emberről beszél az apostol
- Szünet
- Márkus Tamás András (református): A Róm 7,14-25 Martyn Lloyd-Jones értelmezésében – nem az a lényeg e szakaszban, hogy újjászületett, vagy nem újjászületett emberről van szó
- Reőthy Balázs (református): A Róm 7,7-25 John F. Hart értelmezésében – hitben gyenge keresztyénről van szó
- Papp Márton (református): A Róm 7,14-25 reformáció előtti értelmezése – apostoli atyák/egyházatyák
- Kéri Ákos (református): A Róm 7 a református megszentelődéstan fényében C. J. Ryle: Holiness című műve alapján
Beszélgetés a Római levél 7. fejezetéről
A beszélgetés résztvevői:
- Dr. Várady Endre, teológiai tanár, a Baptista Teológiai Akadémia főiskolai docense
- Molnár Csaba Bertalan, református lelkész (Bodmér)
- Reőthy Balázs (Evangelikál Csoport Egyesület)
- Márkus Tamás András, református lelkész (Evangelikál Csoport Egyesület)
Köszönöm a beszélgetést, a szöveggel való nyugodt foglalkozást építő volt hallgatni. Jó érzés, hogy baptista, református és (hallgatóként) metodista is juthat azonos konklúziókra.