Teológiai-etikai sarokpontok a keresztyének közügyekben való részvételéhez, VIII. – A transzszexualitásról vallott keresztyén nézetek
A transzszexuálisok olyan emberek, akik biológiailag „normálisak”, de úgy gondolják, hogy ők valójában az ellenkező nem tagjai – úgy vélik, „rossz testbe születtek”. Így az a transzszexuális, aki férfiból nővé változna, női identitást vesz fel. A transzszexuálisok gyakran „nemváltoztató” műtéten esnek át. A nemek elismeréséről szóló törvényjavaslat [az Egyesült Királyságban – a ford.] számos jogot biztosít a transzszexuálisok számára.
A törvényjavaslat mögött három alaptétel húzódik meg: egyrészt, hogy az ember testi természetével szemben a pszichológiai állapot is meghatározza egy személy nemét; másrészt, hogy helyes, ha egy sebészorvos eltorzít egy egészséges testet valamely pszichikai rendellenesség kapcsán; harmadrészt pedig, hogy az államnak – az egyértelmű biológiai nemmel szemben – a pszichoszociális zavaroknak kell elsőbbséget tulajdonítania. Keresztyénként kijelentjük: ezek az előfeltevések a Biblia tanítása, valamint az egyházi hagyomány és a józan ész alapján helytelenek.
Először is, a Biblia azt tanítja, hogy az emberi személy test és lélek egysége. Tehát a test is meghatározza a személyiséget, nem csak az elme [avagy a lélek – a ford.]. A keresztyénségen belüli első eretnekség az volt, hogy tagadták, „hogy Jézus Krisztus testben jött el” (1Jn 4,2). Az 1Móz 1,27 szavaival: „Megteremtette Isten az embert a maga képmására, Isten képmására teremtette, férfivá és nővé teremtette őket.” A Biblia talaján álló keresztyénként úgy véljük, hogy a „nemváltoztató” műtétek meggyalázzák az Isten képmására teremtett testet. Továbbá a Biblia tanítása szerint az államnak azt kell érvényesítenie, ami helyes, és nem azt, ami helytelen (vö. Róm 13,3).
Másodszor, az anglikán egyház 2003-as vitaanyaga a gnoszticizmus ősi eretnekségével tette egyenlővé a transzszexualitást, hiszen a testet mindkettő jelentéktelennek, az elmét (a lelket-szellemet) pedig mindenek felett állónak tekinti. A gnoszticizmust a korai keresztyén teológusok, köztük Irenaeus (Kr. u. 130–200) és Tertullianus (Kr. u. 155–220) is határozottan elítélte.
Harmadszor, Sir Peter Strawson filozófus is úgy véli, hogy az embernek „mind tudatállapottal, mind testi jellemzőkkel rendelkeznie kell…, [így] az ortodox [értsd: igaz hitű – a ford.] keresztyének bölcs módon ragaszkodtak a test feltámadásához”. Ezért helytelen egy személy nemét az alapján meghatározni, hogy az elméje nem tudja elfogadni a testét. Ahogyan a winchesteri püspök mondta: „Mihelyst a törvényjavaslat törvényerőre emelkedik, a nő és a férfi szó többé nem azt fogja jelenteni számomra, amit mindig is jelentett, és [ezen az alapon – a ford.] a kormány bevezethette a házasságot két azonos nemű ember között.”
Az [evangéliumi – a ford.] egyházak is próbálnak gondoskodni a transzszexuálisokról és beszélni nekik az evangéliumról. A keresztyén válasz egy transzszexuális [illetve magát annak érző – a ford.] személy helyzetére ugyanaz, mint más pszichológiai nehézségekkel küzdő emberek helyzetére – az ima, a gondoskodás és a tanácsadás-lelkigondozás –, és ahol szükséges, a megtérésre és a Jézus Krisztusba vetett hitre való felszólítás (ApCsel 20,21). A lelkipásztori megközelítések terén természetesen lesznek különbségek. Amikor azonban arról kell dönteni, hogy ki vehet részt egy női imaórán, ki lehet vezető, ki használhatja a női mosdót, vagy ki vehet úrvacsorát, akkor a gyülekezetek számára biztosítani kell a lehetőséget, hogy ezt maguk döntsék el. Ki kellene tenni az egyházakat a törvényhozás szintjén annak, hogy ilyen ügyekben perelhetők legyenek világi bíróságokon?
Oliver O’Donovan teológus, az Oxfordi Egyetem professzora így érvel: „Ha azt állítom, hogy van egy »valódi nemem«, amely esetleg harcban áll a testi mivoltom nemével – vagy legalábbis meglehetősen bizonytalan viszonyban van vele –, akkor visszariadok attól, hogy örömmel fogadjam el magam mint testi és lelki lényt, és az önismeretet az anyagi teremtéstől való gnosztikus elszakadásban fogom keresni.”
Forrás: https://www.christian.org.uk/who-we-are/what-we-believe/christian-beliefs-transsexualism/
Fordította: M. T. A.
*
Korábbi részek:
A kormányzat létezésének célja a gonosz megfékezése
A házasság szentsége
A gyermekek feletti szülői tekintély Istentől ered
A drogfogyasztás káros
Az úgynevezett ártalomcsökkentő megközelítések keresztyénellenesek
A vallásszabadságot meg kell védeni
Az élet a fogantatástól kezdve szent
„Teremté tehát az Isten az embert az ő képére, Isten képére teremté ŐT: férfiúvá és asszonynyá teremté őket.” 1Mózes 1:27
„Élt vala pedig Ádám száz harminc esztendőt, és nemze fiat az ő képére és hasonlatosságára és nevezé annak nevét Séthnek.” 1Mózes 5:2
Isten Ádámot TEREMTETTE a saját képére, nem az emberiséget teremtette a saját képére, Ádám pedig az Ő saját maga képére és hasonlatosságára NEMZE fiat. Ez volt Séth.
Tehát Isten a maga képére teremtette az embert (Ádámot), és Ádám a saját maga képre és hasonlatosságára NEMZETT egy fiút. Ádám (nő és férfi), a saját hasonlatosságára nemzette a fiút (Séthet).
Nem érdemes megmondani Istennek hogyan teremtsen embert.
Ezért amikor azt mondják Önök, hogy vannak transzszekszuálisok, akkor vegyék figyelembe, hogy a transzszexuálisok valószínűleg egy hamis vonalon vannak megvezetve, ugyanis ha Önök azt mondják hogy ők transzszeszuálisok, akkor az már egy megvezetés, és tulajdonképpen a hamis oldalt veszik figyelembe, tehát azt az oldalt, ahol ők transzszekszuálisok.
Ha segíteni akarnak rajtuk, akkor úgy tanítsák őket, hogy nicsen transzszekszualítás, és senki sem lehet transz.